چگونه در فارکس ثبت نام کنیم؟

شروع فعالیت در فارکس با ثبت نام آغاز می‌شود. ثبت نام در فارکس اولین کاری است که برای وارد شدن به این بازار پرهیجان باید انجام دهید. اگر بخواهید در بازار فارکس ثبت نام کنید، باید بدانید که بازار فارکس شوخی بردار نیست. داشتن اطلاعات و شناخت اولیه از فارکس می‌تواند باعث موفقیت شما در این بازار شود.

مراحل ثبت نام در فارکس

ثبت نام در فارکس خیلی راحت است و شما با اجرای چند مرحله ساده می‌توانید در فارکس ثبت نام کرده و معاملات خودتان را انجام دهید.

انتخاب یک بروکر معتبر

در ابتدا یک بروکر معتبری برای شروع فعالیت خود انتخاب می‌کنید. بروکرهای زیادی در بازارهای مالی فارکس فعالیت دارند، اما شما باید به سراغ بروکری بروید که امنیت کافی داشته و از جانب نهادهای نظارتی معتبر باشد.

اهمیت انتخاب بروکر

بروکر و یا کارگزاری که انتخاب می‌کنید، بین شما و بازار فارکس به عنوان واسطه عمل می‌کند. یک بروکر معتبر و قابل اعتماد اهمیت زیادی برای شما خواهد داشت.

عوامل مهم در انتخاب بروکر

عواملی که باید در انتخاب یک بروکر معتبر مدنظر داشته باشید را در ادامه آورده‌ایم.

تنظیم‌گری

مطمئن شوید بروکری که انتخاب می‌کنید تنظیم شده باشد، یعنی از جانب نهادهای نظارتی معتبر فعالیت آن تحت نظارت و بازرسی قرار گرفته باشد. این بروکرها اعتبار بالایی دارند و بهتر می‌توانند امنیت دارای شما را تامین کنند.

پلتفرم معاملاتی

پلتفرم‌های معاملاتی باید کاربر پسند باشند. سرعت اجرای سفارشات آنها هم بالا باشد. حتماً پلتفرم‌هایی که کاربران در آن‌ها فعالیت می‌کنند، باید بتوانند ابزارهای تحلیل تکنیکال متعددی در اختیار آنها قرار دهند. به وسیله ابزارهای تحلیلی تریدرها می‌توانند معاملات خود را در بازار فارکس بهتر به پیش ببرند.

انواع حساب

بروکرهای مختلف حساب‌های متنوعی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. هر حساب یک سری ویژگی‌ها و شرایط متنوعی دارد و برای تریدرها با سبک‌های مختلف، متناسب می‌باشد.

ثبت نام در سایت بروکر

شما بعد از آنکه بروکر معتبری را انتخاب کردید، نوبت به ثبت نام در آن بروکر می‌رسد. مراحل ثبت نام در بروکر خیلی راحت است. شما در عرض چند دقیقه می‌توانید ثبت نام خود را انجام دهید.

اطلاعات شخصی

برای ثبت نام لازم است که اطلاعات شخصی مثل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن، ایمیل و آدرس خود را به دقت وارد نمایید.

اطلاعات حساب

بعد از وارد کردن اطلاعات شخصی، نوبت به وارد کردن اطلاعات حساب است که باید نوع حساب ارز پایه و اهرم استفاده شده را وارد کنید. بعد از ثبت نام تنظیمات مورد نظر را می‌توانید انجام دهید.

رمز عبور قوی

حتماً برای خود رمز عبور قوی مشخص کنید. برای این کار لازم است که رمز شما دو مرحله‌ای باشد تا بتوانید از اطلاعات حساب خود محافظت کنید.

تایید هویت

بعد از آنکه ثبت نام با موفقیت انجام شد، نوبت به تایید هویت است. شما باید از جانب بروکر مورد تایید قرار بگیرید تا بتوانید معاملات خود در این بازار را شروع کنید.

مدارک مورد نیاز

برای تایید هویت لازم است که یک سری مدارکی را به بروکر ارسال نمایید. باید اسکن پاسپورت، کارت ملی و یا مدرک محل زندگی، قبض آب و یا گاز را به بروکرها ارسال کنید تا آنها بررسی کنند که آیا محل زندگی شما تحت پوشش این بروکرها قرار دارد یا خیر.

زمان تایید

معمولاً در بروکرهای مختلف زمان تایید مدارک متفاوت است. ممکن است برخی بروکرها سریعاً مدارک هویت شما را تایید کنند و در برخی بروکرها ممکن است تایید هویت کمی طول بکشد. زمان تایید مدارک خیلی زمانبر هم نیست.

واریز وجه

واریز وجه مرحله‌ای است که بعد از تایید هویت شما از جانب بروکرها انجام می‌شود. شما می‌توانید هر مبلغی که لازم است را به حساب بروکرها واریز کنید تا بتوانید معاملات خود را شروع نمایید.

روش‌های واریز

برای واریز وجه روش‌های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید از کیف پول‌های الکترونیکی، کارت بانکی و یا انتقال بانکی برای این منظور استفاده کنید.

حداقل مبلغ واریز

برای افتتاح حساب در هر بروکر نیاز به واریز حداقل مبلغی است. هر حساب برای کاربران خود حداقل مقدار مبلغی در نظر گرفته تا کاربران بتوانند در آن حساب فعالیت خود را شروع کنند.

نصب پلتفرم معاملاتی

حال نوبت به دانلود و نصب پلتفرم‌های معاملاتی است. شما می‌توانید پلتفرم‌های معاملاتی متناسب با نیاز خود را در گوشی و یا لپ تاپ نصب کرده و از آنها استفاده نمایید.

شروع معاملات دمو

برای آنکه بخواهید فعالیت خود در بازار واقعی را شروع کنید، بهتر است که در حساب دمو تمرین کرده و استراتژی‌های خودتان را تست نمایید. حساب دمو فرصت بسیار خوبی برای معامله‌گران فراهم می‌کند تا با تمرین و تکرار، اشتباهاتشان را کم کرده و به تجربه بهتری از بازارهای مالی برسند.

نکات مهم

  • قبل از آنکه بخواهید معاملات خود در بازار فارکس را شروع کنید، بهتر است که در ارتباط با مفاهیم بازار فارکس و انواع تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال نکاتی را بدانید.
  • همیشه برای جلوگیری از ضررهای سنگین، مدیریت ریسک داشته باشید و حد ضرر را تعیین کنید.
  • فعالیت در بازار فارکس یک بازه زمانبر و طولانی است که به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد.
  • اجازه ندهید که احساسات بر تصمیمات شما تاثیر بگذارند و همیشه از روی عقل و منطق و عمل کنید.

نتیجه گیری

کاربران زیادی از سرتاسر جهان می‌خواهند که در بازار فارکس فعالیت خودشان را شروع کنند. برای شروع، باید ثبت نام خودتان را انجام دهید و سپس فعالیت خود در فارکس را ادامه دهید. روش ثبت نام در فارکس خیلی راحت است، فقط کافیست که بروکر معتبری را انتخاب کرده و مراحل آن را پیش ببرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *